lördag 7 november 2009

Politiker går före i vaccinationskö

UppsalaPolitiker och högt uppsatta tjänstemän i Uppsala har erbjudits vaccin mot svininfluensan, oavsett om de tillhör en riskgrupp eller inte. Flera har nu tagit chansen att vaccinera sig, rapporterar Upsala Nya Tidning.
Landstinget i Uppsala anser att gruppen är prioriterad och därför bör få vaccinet direkt.-Vi måste ha ledande politiker till hands om viktiga beslut ska tas och undertecknas i en situation där pandemi råder, säger landstingsdirektör Kerstin Westholm till tidningen.
Hälso- och sjukvårdsstyrelsens ordförande Ismail Kamil (FP) har hoppat på erbjudandet. Han tycker inte att han har gjort något fel som har gått före kön.-Som landstingsråd med ansvar för flera miljarder kronor anser jag att jag tillhör en prioriterad grupp. Jag har dessutom små barn, säger han.
TT

Man måste älska politiker om man tycker det här är bra!
Det är ju inte riktigt säkert att jag är frisk till julafton så jag kan dela ut några julklappar men pappa Kamil kan ju säga till sina barn att tomten är sjuk i baconinfluensan för pappa tog hans vaccin

3 kommentarer:

  1. Ja man blir helt matt av sånt. Tycker att det verkar som att många är högprioriterade (t.ex. Idol-juryn!) före oss.
    Vad fint blogg-huvudet har blivit!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild du har i blogg-huvudet! Det ser ut som en urskog.

    SvaraRadera
  3. Det är en urkog och den finns på Gotska Sandön

    SvaraRadera