söndag 22 november 2009

EFIT

Sista natten vi sover över på landet för den här säsongen




Var upp vid 8-tiden
Solen började titta fram bakom kullen. Det skulle inte bli någon sol idag.

Tittade lite på morgon TV
Vi övervintrar en av våra växter som ska ha det lite svalt. Här är det lavendel längst fram och bakom finns en rgge rosmarin

Frysen måste frostas av. Kylsskåpet sköter det själv

Kupade rosorna
Sommarens(!) sista ros.

Vi åkte hem på em. Farmville på Facebook har skött sig bra då vi var borta. Får väl ha den här kolonilotten som surrogat

La in lördagens recept på bloggen. En höjdargryta med mycket smak

Grubbel innan maten
Kvällsmaten bestod av en delikat fiskgryta.
Jaha det här var min premiärdag för EFIT

6 kommentarer:

  1. Välkommen hit! Måste kännas lite vemodigt att stänga stugan inför vintern - men håll ut för snart är våren här igen;-))

    SvaraRadera
  2. Välkommen i gänget!
    Vad trevligt att få följa din dag! =o)
    http://marianova.com/users/ameliawatson/blog/efit-dag-idag

    SvaraRadera
  3. Verkar som att sommarstugesäsongenhar varit rätt lång i år. Det där receptet såg gott ut, ska nog testa det vad det lider.

    SvaraRadera
  4. Kul att du börjat med efit.
    Trevligt att se hur en söndag kan vara hos er mitt i november.

    Margaretha

    SvaraRadera
  5. Vad kul att du är med på Efit! Själv hoppade jag över den här dagen (för vi satt mest i bilen). Jättekul att följa din dag!

    SvaraRadera
  6. Vilken lång sommarstugesäsong du har! Jag inser just att jag ännu inte har tagit in min rosmarin eller lagerblad - borde väl göra det innan det blir riktig frost...
    Kul att få följa din dag!

    SvaraRadera